16 Mart 2016 Çarşamba

BİRLİK OLMA ZAMANI

Gençlik yıllarımda sanıyorum Rüstem Batum'un bir programıydı, konusunu pek hatırlamıyorum ama barış ile ilgili olsa gerek. İçlerinde üç dinin temsilcisinin de bulunduğu geniş bir katılımcı grubu vardı. Din adamlarının hemen hepsi kendi dinlerinin barışı ne kadar öne çıkardığını, çatışma ve kavgaya ne kadar karşı olduğunu kutsal kitaplarından alıntılar yaparak uzun uzun anlatmışlardı. Çok eski bir program olduğu için şimdi yazacağım cümleyi Rüstem Batum mu söyledi yoksa benim aklımdan şunu sorsa diye mi geçti anımsamıyorum. 'Arkadaş,birileri bizi fena kazıklıyor üç dinde de barış bu kadar kutsal ise bu savaşları kimler yapıyor?'
Terör bir insanlık suçudur demeyen var mı? Bizim 'terörist' dediklerimiz bile bu fikirde ama onlar devletlerin terör uyguladığı görüşünde.
Önce terör ve terörist tanımında anlaşılmalı. Benim tanımım kısa 'elinde silah bulunmayan insanı ya da insanları kim ki öldürüyorsa teröristtir'. Tabi ki bu tanıma katılmayabilirsiniz zaten ben de bu konuda tanımlama yapabilecek bilgi ve beceriye sahip değilim. Önce bu tanımda birleşilmelidir. Eğer birleşilemiyor ise BM nin terörist kabul ettiğiyle yetinilmesi gerekecek. Bana karşı mısın o halde 'vatan haini'sin ya da 'terörist'sin mantığı yanlış. Geçmişte vatan haini ilan edilen bir çok kişinin aslında vatan haini olmadığı yalnız yönetime ters gelen görüşlere sahip olduğu anlaşılmadı mı? Yurt dışına kaçanlar canını kurtardı kaçamayanlar yasalar yetmediğinde öldürüldü. Ne çabuk unuttuk.  Aynı hatalara düşmek sadece 'aptallık' olur.
Güçlü devletseniz -ki büyüklerimiz öyle diyor- suçluyu delilleri ile bulur çıkartırsınız. Yargılarsınız. Herkesin saygı duyduğu bir yargı düzeniniz olur ve emin olun herkes sizinle birlikte olur. Olayları çarpıtmaz, her zaman doğruyu söylemezseniz bile bilerek yalan söylemezseniz bürokratların sizi yanlış bilgilendirmesi sonucu yanlış bir açıklamada bulunduğunuz zaman çıkıp ulustan özür dilerseniz emin olun herkes birlik olur ve sizlerin şahsında devletin yanında olur. Sizin söylemenize gerek bile yok. Yok felaketlerden sonra eksikleri gidermek adına özgürlükleri kısma yoluna gittiğinizde 'kurunun yanında yaş da yanar' mantığı ile hareket ettiğinizde o yaşlar, kurulara kızdığı gibi sizlere de kızarlar. Yanınızda olduklarını söyleseler bile aslında yanınızda değillerdir.
Bu ülkede bu kadar aklı başında adam var. Kapansın bir odaya kavga etsinler, tartışsınlar dünyadaki uygulamaları incelesinler ama sonunda uzlaşacakları noktalarda birleşsinler.
Yoksa yok mu?
Suç ve ceza sadece sade vatandaş için değil yöneticiler için de çalışsın. Sağlam bir 'adalet' sistemi kuralım. İnsanlar suç işlediklerinde adil bir şekilde yargılanacaklarını bilsinler. İyi bir eğitim sistemi kuralım ki bilim ve sanatta önder ülkeler arasında bulunalım. Varsın petrolümüz olmasın kafamızda bilgimiz, insanımızda emeğimiz, yüreğimizde sevgimiz kaç bin varil petrole denk gelir dersiniz?Bu güzel coğrafyanın hakkını vererek çalışalım ve yaşayalım. Yoksa başkaları vermeye kalkacaktır.
Emin olun.
Terörden, haksızlıktan uzak, mutlu, sevgi dolu yaşam dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder