18 Mart 2016 Cuma

DURUM İYİ DEĞİL

Beşiktaş'tan 4.Levent'e gitmek üzere otobüsteyim. Levent durağında bir grup öğrenci biniyor. YGS den çıkalı üç gün olmuş,dolayısı ile konuları YGS.
Öğrencilerden biri:
--Ben TM ciyim ama sınavda büyük taktik hatası yaptım. Türkçeden sonra sosyale geçtim. Sosyal de zor çıktı, dolayısı ile matematik sorularına yeterli zaman kalmadı.
Bir diğeri:
--Ne zaman belli olur acaba?
Önceki:
--Nisan'da belli olur kesin
Bir başkası:
--Soruları açıklasalardı, insan ne kadar yaptığını sonuç açıklanmadan önce anlardı
--Açıklıyorlar ama yüzde yirmisini
--Anlamıyorum neden hepsini açıklamıyorlar
--Eskiden açıklıyorlardı halbuki.
konuşmalar böyle sürerken 4.Levent'e gelmişiz. Gençleri otobüste bırakıp iniyorum. Ama aklım karışık. ÖSYM bu yıl soruların tümünü yayınladı. Bu öğrencilerden hiçbiri soruların yayınlandığının farkında değil.Demek ki gündemin kendileri ile ilgili bölümlerini bile izlemiyorlar. Hadi onlar izlemiyor öğretmenleri de sınav sorularının açıklandığını söylememişler mi? Hatta sınavda çıkan soruları sınıfta tartışıp çözmemişler mi?
Güya bu sınav insanlarca çok önemseniyormuş. Herhalde bir kesim için öyle. Diğer kesimin ya umudu yok ya da 'okuyup ta ne olacak' mantığını içselleştirmiş.
Hangi durum söz konusu olursa olsun 'eğitim öğretimde' durum iyi değil.
Geçmişte sınav sonrası yaptıklarımızı düşünmeden edemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder